Han Bouwmeester

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Resultaten HBN-3

Resultaten HBN-3 1 week 3 dagen geleden #2388

07-07-2018
Voor de 25ste keer in hut 3, volgens de teller.
Ik weet nog goed dat ik deze hut mocht testen en als eerste gast een Appelvink en Kruisbek, mocht vast leggen.
Uiteraard werdt het weer nachtwerk, gezien het weerbericht met hard licht. Dus ik zeg niet hoe vroeg de wekker ging, want we zaten iets eerder iin de hut dan zonsoppgang ;) En idd vanaf een uur of 11 keihard licht en nam de activiteit van de vogels af, maar ook activiteit van de sperwer nam toe. In die tijd hebben we wel 27 soorten voor de hut gehad.
Ook had ik een gast bij mij, Rogier van het bestuur van de HVB, die eens een Appelvink

wou fotograferen. Missie geslaagd!
Zelf ben ik ook getrakteerd op een nieuwe fotosoort de: "Tuinfluiter", dit was de kers op de taart. Mooi Jubileum :)

Gr,
Marco
The administrator has disabled public write access.

Resultaten HBN-3 1 week 3 dagen geleden #2389

En hier de; 'Tuinfluiter", niet te vergeten.

Resultaten HBN-3 1 week 2 dagen geleden #2390

Gisteren 8-7-2018 samen met Robert en Marcel een dagje genoten in hut 3. De hele dag was er activiteit, vooral sochtends. smiddags tussen 2 en 3 uur was de activiteit minder, maar eigenlijk wel contstant vogels voor de hut. De topper was wel het mannetje Sperwer die eerst even kort kwam buurten ( zo'n 10 seconden) rond 15.30 uur om een kwartier later zo'n tien minuten lang kwam drinken en badderen.
In totaal kwamen we uit op 26 soorten:
Pimpelmees, Koolmees, Zwarte Mees, Matkop, Glanskop, Kuifmees, Appelvink m+v+juv, Groenling, Goudvink m, Putter(vaak), Heggenmus,Boompieper, Grauwe Vliegenvanger, Bonte Vliegenvanger juv, Zanglijster, Merel m+v, GBS m+v+juv, Geelgors, Zwartkop m+v, Gekraagde Roodstaart v, Vink, Sperwer m, Fitis, Roodborst, Goudhaan en Boerenzwaluw (landing kwam even drinken) . Ook zaten er 4 mannetjes Zandhagedissen en enkele Noordse Woelmuizen.

Hieronder alvast even eentje vd Sperwer die in bad is geweest.

Laatst bewerkt: 1 week 2 dagen geleden door tom kruissink.

Resultaten HBN-3 1 week 1 dag geleden #2391

Gaaf, Tom.

Nog de Tuinfluiter gezien of gehoord?
Hopelijk hoefde je niet veel te pompen, ik moest met Frank om 15:00 weg. Nog wel bij gepompd maar het was toen echt heet, ook de temperatuur van het water.

Gr,
Marco

Resultaten HBN-3 1 week 1 dag geleden #2392

Op 8 juli hut 3 bezocht. Samen met Tom Kruissink en Marcel van Os een hele leuke dag in de hut gehad.
Hieronder een paar van mijn resultaten. Hoogtepunt was toch wel de sperwer, maar ook de leuke houdingen die het gewone spul kan aannemen levert mooie foto's op.
Groet,
Robert
Laatst bewerkt: 1 week 1 dag geleden door Robert Westerhof.

Resultaten HBN-3 5 dagen 4 uren geleden #2402

Op 27-06 heb Rob van Mourick en ik een dag gefotografeerd vanuit hut 3.
Mooi licht en flink wat activiteit.
Een uitgebreid verslag van Rob staat op Facebook/HBN.
Hier nog enkele foto's ter aanvulling van de foto's van Rob in dit verslag.
Erg veel juveniele vogels, zoals ook in deze foto's te zien.

Peter
Bijlagen: