Han Bouwmeester

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: HBN-1XL

HBN-1XL 4 maanden 3 weken geleden #2010

• Ipenburg
  • Ipenburg's Profielfoto
  • Fresh Boarder
Ik maak er een gewoonte een dag van te voren boeken ::) donderdagavond geboekt en vrijdags plaatjes schieten. Enorm veel vinken, kool- en pimpelmezen en glanskopjes. Verder de Gaai, GBS, Winterkoning, Heggenmus De gele Kwik was er eigenlijk qua licht net iets te vroeg maar gelukkig kwam s middags de IJsvogel. Hij dook iedere keer hoog vanuit de taken van een naast de bak staande boom. Dus duikplaatjes waren bijna niet te doen. Bedankt weer

Laatst bewerkt: 4 maanden 3 weken geleden door Ipenburg.
The administrator has disabled public write access.

HBN-1XL 3 maanden 3 weken geleden #2054

• Han
  • Han's Profielfoto
  • HBN-Support
Na het voor hut 1XL zo dramatisch verlopen winterweer met een pak sneeuw in het weekend van 15 december hebben we er flink aan moeten trekken maar de hut is inmiddels weer klaar en beschikbaar.
De hut was voor de tweede keer in zijn bestaan volledig onder water gelopen. Maar liefst 90 cm water stond er in dus je kunt wel nagaan wat dit voor gevolgen heeft.
De mooie bioscoop stoelen staan nog steeds te drogen maar er staan nu tijdelijk drie ook lekker zittende eetkamerstoelen die ook meer dan prima zitten.
We hebben tevens van de onverhuurbare periode gebruik gemaakt door het afdak boven het raam te verdubbelen zodat er via deze weg geen regenwater meer richting raam kan komen.
En de vooruitzichten zijn goed want het is echt grappig om te zien hoe de ijsvogels gewoon bij de hut komen als je er aan het werk bent. Dat kan niet anders dan weer mooie dagen op gaan leveren.
Medio Januari/februari gaat de hut een paar doordeweekse dagen op slot aangezien er nog een aantal hele mooie veranderingen doorgevoerd gaan worden in de vorm van een hoge zandwal tussen het zanddepot en de hut en de aanleg van een enorme ril van boomstronken. Deze zullen veel vogels bescherming en nestplekken bieden maar fotografisch hopelijk ook voor een betere achtergrond zorgen op de momenten dat het riet laag is.
Laatst bewerkt: 3 maanden 3 weken geleden door Han.

HBN-1XL 3 maanden 3 weken geleden #2055

Succes met alle werkzaamheden aan/bij deze bijzondere hut .
Kunnen we er weer mooie foto’s gaan maken in 2018 .
En hopelijk is het waterprobleem ook over voor komend jaar (en) .
M.v.G.

J. Deenik .

HBN-1XL 2 maanden 1 week geleden #2088

Op 10 februari voor het eerst naar een hut van Han. HBN1XL.

We hadden gezien dat het ijsvogeltje zich al had laten zien, dus we hadden goede hoop.
Helaas had hij vandaag geen zin. Was zeker carnaval aan het vieren.
Of vond de muziek niet mooi, die toch wel te horen was in de hut.
Verder geen heel bijzondere vogels gezien.Al blijft het leuk om ze zo van dichtbij te kunnen bewonderen.
We zagen
- boomklever
- koolmees
- pimpelmees
- roodborst
- zwartkop/ of matkopje
- heggemus
- winterkoninkje
- grote bonte specht
- vinken

De hut op zich is mooi ruim...fijne stoelen...de schommelkoppen op de rail vond ik heel prettig!

HBN-1XL 2 maanden 1 week geleden #2099

• Han
  • Han's Profielfoto
  • HBN-Support
Niet zoveel bijdrage hier helaas terwijl de hut nu vaak bezet is met genietende fotografen. IJsvogels laten zich weer steeds vaker zien; vooral nu het ijs weer snel aan het verdwijnen is.
Zelf zat ik dinsdag even in de hut en viel bijna van mijn stoel toen ik iets groots aan zag komen; onder begeleiding van een bende zwarte kraaien en kauwtjes. Een heuse zeearend; nooit gedacht die ooit nog eens te mogen zien hier.
Mijn hart ging nog sneller tekeer toen de vogel als cirkelend steeds lager boven de hut ging hangen maar uiteindelijk toch besloot om door te vliegen. Het zal je gebeuren!
In elk geval, hoe je het went of keert; een nieuwe soort die vanuit de hut gefotografeerd is.

HBN-1XL 2 maanden 1 week geleden #2100

Zo Han daar gaat je hart inderdaad sneller van kloppen. Ik zou me kunnen indenken dat ik zou vergeten om er foto's van te maken.
groet Martin