Han Bouwmeester

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Resultaten HBN-7

Resultaten HBN-7 6 dagen 2 uren geleden #2397

• Han
  • Han's Profielfoto
  • HBN-Support
Bedankt weer voor jullie bijdragen met hele mooie resultaten !

Tja Peter, je hebt inderdaad een gekke dag meegemaakt. Inderdaad het broertje nummer 3 had wel een gewone goede dag. Kan toch bijna niet anders dan dat de roofpieten daar voor de nodige onrust hebben gezorgd. De juvenielen vliegen nu ook rond natuurlijk en met hun gestuntel na de jaaglessen van de ouders zal het wel de nodige schrik en voorzichtigheid veroorzaken.
The administrator has disabled public write access.

Resultaten HBN-7 5 dagen 4 uren geleden #2401

Inderdaad Han, weer eens wat anders nietwaar. De activiteit van de roofvogels was natuurlijk zeer opwindend.
2 mannetjes sperwer voor de hut. Waar en wanneer zie je dat nog?
En de groene specht blijft gewoon op het wensenlijstje staan.
Peter

Resultaten HBN-7 4 dagen 3 uren geleden #2406

donderdag 12 juli dagje gezeten en berichten eerder deze week waren niet echt hoopgevend, maar elke dag is anders. in de ochtend ontzettend veel activiteit voor de hut met soms veel vogels tegelijk. Appelvinken goudvinken geelgorzen roodborsttapuit etc. Erg verrassend was een grote schaduw die over de bak kwam en plotseling in de bak landden. een blauwe reiger die driftig salamanders begon te vangen.
Geen roofvogels vandaag wel 26 soorten. Prima dag.

Laatst bewerkt: 2 dagen 23 uren geleden door Han.

Resultaten HBN-7 4 dagen 1 uur geleden #2407

Hallo Ed, fijn dat het zo mooi druk was. Klopt toch denk ik met het idee van o.a Han dat de roofvogels afgelopen dinsdag zo aanwezig waren dat alleen de moedige en/of dommere jonge vogels bij de waterbak kwamen. En dus een grote invloed hadden op de verschijnende aantallen en soorten.
Daarvoor in de plaats hadden we dus 5 keer een roofvogel. Ook geweldig hoor.
Heb je ook de groene specht nog gezien?

Resultaten HBN-7 3 dagen 4 uren geleden #2410

Hai Peter

Helaas geen groene specht. Daar had ik wel beetje op gehoopt, maar die liet het afwegen.
Was inderdaad opvallend dat ik totaal geen activiteit van roofvogels heb gehad maar dus wel veel zangers. Dus die theorie klopt denk ik inderdaad wel.

Maar dat is ook wel het leuke vind ik aan de hutten Het is altijd anders.

Resultaten HBN-7 2 dagen 23 uren geleden #2411

• Han
  • Han's Profielfoto
  • HBN-Support
Hele fraaie aanvulling Ed!

@Peter:Vandaag lijkt het ook zo'n dag te zijn geweest als die bij jullie. Kan ook zomaar zijn dat er weer een wezeltje rond de hut aanwezig is.