Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Plaatsen foto's

Plaatsen foto's 1 maand 4 weken geleden #4855

Ik ben op zoek hoe en waar ik de gemaakte foto,s kan plaatsen en hoe groot mogen de bestanden zijn

Vr groet, Ite Boersma

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Plaatsen foto's 1 maand 4 weken geleden #4856

@ Ite Boersma .
Zie bij index -- uitleg van het forum !!
Hier een stukje tekst wat daar te lezen is .

We werken met een uploadsysteem waardoor het mogelijk is uw foto's rechtstreeks vanaf uw computer op het forum te plaatsen. Indien u een eigen website heeft kunt u uw foto's in plaats van uploaden ook 'linken'.

Er zijn een aantal spelregels:

Liefst maximaal vijf foto's per topic.
Foto’s in jpg, jpeg formaat mogen maximaal 1200 pixels aan de langste zijde, en maximaal 800 pixels kortste zijde;
dus bijvoorbeeld vierkant formaat is maximaal 800 bij 800 pixels
Foto's maximaal 450 kb groot

Een eenvoudige manier om de foto’s in het juiste format, en gereed voor web toepassing aan te maken is via de export functie in Photoshop: file -> export -> save for web. In het dan volgende dialoog scherm kunt u format, file type en compressie kiezen, en direct (rechts onderin) de afmeting in kB van de foto aflezen. In deze modus is de foto ook geoptimaliseerd voor weergave of web pagina’s.

Het forum wordt weliswaar actief gemodereerd maar ik verzoek wel correct, respectvol en coöperatief te blijven corresponderen, zodat iedereen optimaal plezier kan beleven aan onze hobby
We behouden het recht ongepaste foto's en bijdragen te verwijderen indien daar aanleiding voor mocht zijn.

Plaatsen van een bijdrage:

Zoek het voor u van toepassing zijnde onderdeel, bijvoorbeeld de post waarop u wilt reageren en/of ga naar de sectie over de hut die u bezocht heeft
Bij de fotohutten gaat u naar het topic van de door u bezochte fotohut en klik op ´antwoord´onderaan het laatste bericht/laatste pagina.

U tikt nu eenvoudig uw tekst in het kader.
Als u een foto wilt plaatsen klikt u op ‘bijlagen’ onder het kader van uw bericht, waarna u in de file explorer de foto die u wilt plaatsen kunt kiezen uit het folder systeem op uw PC en als u de foto heeft gekozen klik dan OK.
Om de foto ook daadwerkelijk in de tekst op te nemen dient u ook OP 'VOEG IN' TE KLIKKEN!!!. Anders wordt hij als bijlage gestuurd.
Indien tekst en foto’s naar tevredenheid zijn samengesteld, klik op ‘Toevoegen’ om uw bericht te plaatsen.
M.v.G.

J. Deenik .

Laast bewerkt: door jaap deenik.

Plaatsen foto's 1 maand 4 weken geleden #4858

Hallo Jaap,

Hartelijk dank voor je antwoord,

Vriendelijke groet ,

Ite boersma

Plaatsen foto's 1 maand 1 week geleden #4948

Hallo Jaap, ik werk niet met Photoshop maar wel met Lightroom. Is er ook een mogelijkheid binnen Lightroom om de grootte van de foto's aan te passen?

Plaatsen foto's 1 maand 1 week geleden #4949

Ja dat kan in LR .
M.v.G.

J. Deenik .

Plaatsen foto's 1 maand 1 week geleden #4950

Zie de volgende link naar You Tube film.

M.v.G.

J. Deenik .

• Pagina:
  • 1

Please publish modules in offcanvas position.