nlende
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Resultaten HBN-3

Resultaten HBN-3 1 maand 3 weken geleden #4424

Hi Justin, the last picture is indeed from a juvenile: a juvenile female I believe. The first pictures are from an adult female.
Hope this helps.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Resultaten HBN-3 1 maand 3 weken geleden #4426

Hello Peter, thank you for your help! :-)

Resultaten HBN-3 1 maand 2 weken geleden #4438

Snel vergeten

Heel soms heb je van die dagen...
Je staat vroeg op en het regent. Een paar maal per jaar staat je heel vroeg op om naar een fotohut te gaan en ook dan regent het een enkele keer...
Meestal houdt het regenen onderweg of tijdens het verblijf in de hut wel een keer op en dan beleef je toch nog een mooie fotodag.

Vandaag liep het anders, dat wil zeggen het hield niet op met regenen en we konden niet echt spreken van een mooie fotodag, en dat met dank aan de restanten van orkaan Lorenzo
die vandaag overtrokken en ook de lage temperaturen van rond de 8 gr. Celcius.

De foto's die we maakten moesten met minimaal ISO 1600 gemaakt worden met daarbij ook nog een grote lensopening om nog een klein beetje snelheid over te houden. Vanwege het slechte weer en de magere foto-omstandigheden maakte ik maar 31 foto's over de hele dag. Een absoluut dieptepunt.

Hoewel het slechter had gekund (getuige het logboek van de laatste dagen) hebben we tussen 8:30 uur en 16:00 slechts 11 soorten vogels waargenomen. Dat was wel een beetje tegenvallend voor de fotohut die ooit door een breed publiek werd aangemerkt als 'de hut der hutten'.
De waargenomen soorten voor vandaag zijn (in volgorde van optreden):
Koolmees, Vink, Pimpelmees, Grote bonte specht, Glanskop, Zanglijster,Gaai, Kuifmees, Boomklever, Roodborst en Winterkoning.

Zo'n dag als vandaag doet je beseffen dat je verwend wordt als je op een dag 20 soorten of meer (wat zeker niet ongebruikelijk is) voor de lens krijgt.
Zoals gezegd... ik ga deze dag snel vergeten. Die paar foto's waren snel beoordeeld en als 'onder de maat' aangemerkt daarom deze keer geen foto's op het forum.

Op naar een volgende dag in een fotohut (zal wel volgend jaar worden).

Laast bewerkt: door Hans Overes. Reden: Typo

Resultaten HBN-3 1 maand 2 weken geleden #4439

Hallo Hans,
Inderdaad, gisteren was een dag waar er maar weinig van zijn, gewoon 12 uur aan een stuk regen, weliswaar wat fluctuerend, maar super donker en regen.
Jammer, spijtig voor je, en ik ben het met je eens, zoals kort geleden bij hut 8 gepost: de anderhalf jaar extreem droog weer heeft ons laten wennen aan veel soorten en vaak genoeg relatieve zeldzaamheden.
Zo’n dag als je gisteren beleefde (ik had er kort geleden een bij een andere hut), hoort er gewoon bij he.
Volgende keer succes gewenst.

Resultaten HBN-3 1 maand 2 weken geleden #4440

Zo is het maar net Peter.

Je leert weer eens het een en ander te relativeren als het een mindere dag is en anderzijds te waarderen als het op een dag mee zit..

Dat succes bij een volgende keer komt vanzelf. Daar twijfel ik niet aan.

Resultaten HBN-3 1 maand 1 week geleden #4447

Vandaag een bezoek gebracht aan HBN3. Het was aardig rustig, maar ons toch prima vermaakt. Meteen veel (kool- en pimpel)meesjes en Grote Bonte Specht en een Eekhoorntje. Verder weinig bijzonders (de lijsters hoorden we niet ver weg bij aankomst, maar die wilden helaas niet bij de hut komen), tot er ineens een Sperwer kwam badderen. Erg gaaf om dat zo dichtbij een tijd te kunnen bekijken en fotograferen/filmen. De rest van de middag was behoorlijk saai, met vrij lange perioden waarin er nauwelijks wat gebeurde. De eiafzettende tandems heidelibellen waren een welkome afwisseling.

Koolmees
Pimpelmees
Grote Bonte Specht
Vink
Goudhaantje
Vlaamse Gaai
Glanskop
Sperwer (even kort een vrouwtje, later rond 13:00 een mannetje die lekker kwam badderen)
Roodborstje

muis
Eekhoorn

Heidelibel sp.

Hier de foto's, het filmpje volgt later.

Groeten,

Arjen Drost
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
www.natureview.photography

Please publish modules in offcanvas position.