nlende
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Resultaten HBN-3

Resultaten HBN-3 1 maand 1 week geleden #4448

De foto's waar de sperwer in het water zit hebben een fraaie gekleurde achtergrond zeg. Mooi.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Resultaten HBN-3 1 maand 1 week geleden #4450

Soms heb je van die dagen... Twee weken geleden zou ik HBN7 bezoeken maar ben ik uiteindelijk zelfs niet in de auto gestapt vanwege de flinke hoeveelheden verwachte neerslag op die dag. Dat soort verwachtingen waren er ook voor vandaag, met nu hut 3 op de planning. Maar deze keer wel gewoon gegaan, alleen zonder al te veel verwachtingen. En dan valt het nog wel mee ook, ik heb zelfs slechtere dagen gehad :-)

De volgende 13 soorten kwamen voorbij: koolmees, pimpelmees, kuifmees, matkop, vink, gbs, goudhaan, roodborst, boomklever, zwarte mees, gaai, winterkoning en eekhoorn. Van de laatste een foto bijgevoegd als toepasselijke sfeerfoto van deze dag ;-)

Bijlagen:

Resultaten HBN-3 1 maand 1 week geleden #4451

Deze is toch wel heel fraai Cees!!

Resultaten HBN-3 1 maand 1 week geleden #4460

Leuke plaat van de eekhoorn, Cees.
Tsja, de weersomstandigheden waren uiterst lastig, dat mocht ik vandaag zelf ook ervaren :-).
Volgende keer hopelijk meer geluk in dat opzicht.

Resultaten HBN-3 4 weken 1 dag geleden #4486

Zondag 20 oktober HBN3 bezocht van 8.00u. tot 14.45u. Deze periode was het droog en bewolkt en vanaf 14.30u. startte de regen.
De dag begon met vooral mezen; kool-,pimpel- en glanskoppen kwamen veelvuldig, zo ook af en toe de kuifmees en vinken
Al heel vroeg vanaf 8.30u. vloog een jagende sperwer meermalen dwars over de hut om uiteindelijk om 9.30 u te landen op een flinke opstaande stronk,
die ik voor de helft van het uiteinde van de vijver dwars had neergelegd.De sperwer zat met de rug naar de hut toe en het was een vrouwtje
Deze ging op haar gemak alle vogelgeluiden beluisteren en loeren op prooi en bleef wel 30 min. voor de hut zitten. Werkelijk prachtig om dit zo uitgebreid te kunnen zien.
Later op de ochtend kwam ze terug maar nu landde ze met de voorzijde gericht naar de hut en ging weer stil zitten luisteren en loeren.
Ze bleef weer heel lang zitten en poetste zich tussendoor grondig. Uiteindelijk vertoonde zich naar mijn verrassing gewoon kool- en pimpelmezen in het zicht van de sperwer
op de kale hoge stronk een 4 tal meter van haar positie rechts achter haar.De mezen hadden m.i. de sperwer wel in het vizier,
maar "weten" blijkbaar dat zij op deze afstand wendbaarder zijn dan de sperwer, die dan ook geen poging deed om aan te vallen.
Blijkbaar verspilde vooraf ingeschatte verspilde energie
van de sperwer Na 20-25min verdween de sperwer. over de heide

Gezien:

koolmezen
pimpelmezen
kuifmees
zwarte mees
glanskoppen
boomklever
roodborst
GBS man,vrouw
gaai
merel
vinken
sperwer

Gehoord;
groene specht meermalen
buizerd

Bijvangst;
eekhoorn
bosmuis
zwart witte kat met vogelvangst in de bek ( in de middag)

Ondanks het geringe aantal soorten was het dus een meer dan amusante dag dankzij de uitgebreide show van de sperwer

Resultaten HBN-3 3 weken 6 dagen geleden #4489

Dinsdag 22-10-19 stond in de agenda en de wekker op 05:00 uur. Dan eerst fotomaatje ophalen en dan kan om 06:45 uur de lange reis naar Lemele beginnen. Na een lekker ritje en een file komen we rond 09:15 uur aan op de parkeerplaats. Daar zat een vriend van mijn fotomaatje al te wachten op ons. Hij kwam vanaf Friesland waar hij op vakantie was. Na een lekkere boswandeling, weg is gevaarlijk, hebben we de hut gevonden. Na wat installatiewerk en de setting klaar zetten konden we eindelijk gaan zitten. Beetje donker weer dus de iso schoot omhoog om nog een beetje sluitertijd te hebben. Daar ik veel sport schiet en het liefst alles bevries schrik ik altijd van sluitertijden rond 1/400 maar volgens mijn fotomaatje kan het ook nog lager hoor als de beessies maar even stil zitten. Hahaha zeg dat maar eens tegen een pimpelmees. Gelukkig heb ik apparatuur die wel iets kan dus toch ook wel mooie plaatjes gemaakt hoor ook al zijn ze soms op 3200 iso. Gelukkig hebben we ook nog wat vleugjes zon gehad en is het lekker droog gebleven. Helaas geen roofvogels voor de lens gehad, wel gehoord. Maar van badderende meesjes kan je ook leuke foto's maken. Al met al was het een heerlijke dag in de hut waar we toch ook veel voorbij hebben zien komen. Vergeten om het boek in te vullen (sorry daarvoor) maar de volgende gevleugelden hebben wij op de foto kunnen zetten.
Koolmees, pimpelmees, matkop, goudhaantje, roodborst, vink, lijster, grote bonte specht, merel, staartvink, kuifmees, eekhoorn(zonder vleugels haha),

Rond 18:00 uur zijn we nadat we alles netjes opgeruimd hebben weer vertrokken. Na een behoorlijke klim naar de parkeerplaats, heerlijk dat vals plat, begon de terugreis. Na wederom een heerlijk ritje, een file en een snelle maaltijd bij de masterchef (lees mac Donalds) en mijn fotomaatjes thuis gebracht hebbende was ik rond de klok van 21:30 uur weer lekker thuis bij de kachel en een lekker bakkie koffie na een heerlijke dag met gezellige mensen in een hut 3 van Han Bouwmeester.

Please publish modules in offcanvas position.