nlende
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Resultaten HBN-3

Resultaten HBN-3 1 maand 3 weken geleden #4640

Je kunt na posten je bericht niet meer aanpassen, maar ik heb het voor je veranderd.
Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Resultaten HBN-3 1 maand 3 weken geleden #4641

@ Martijn .
Mooi verhaal en foto's .
Je bericht kun je na het plaatsen nog enkele uren aanpassen , dit is te zien rechts onder je geplaatst bericht !!!!!

( snel antwoord - Antwoord - Quote - Bewerk . )
M.v.G.

J. Deenik .

Laast bewerkt: door jaap deenik.

Resultaten HBN-3 4 weken 22 uren geleden #4686

Vandaag 19-12-2019 naar hut 3 geweest. Het weer was prachtig heel fraai licht met smiddags lichte sluierbewolking dat het licht iets dempte.
Het aantal soorten wat kwam was niet echt veel, vooral de Pimpelmezen en Koolmezen en de 2 aanwezige Matkopjes waren bijna constant aanwezig, maar het mooie licht vergoedde veel. Sochtends om 9.00 uur al gelijk een snelle aanval van een Sperwer, die om 10.30 uur langs kwam om zo'n 10 minuten te badderen en daarna nog even ging poetsen in een stronk zo''n 10 meter achter de bak. De teller bleef sochtends steken op 10 soorten, en het werd na 12.00 uur behoorlijk rustig. Maar mijn ervaring is om toch lang te blijven zitten omdat vaak de vogels wat later in de middag terugkomen om te badderen en dat klopte eerst kwam er rond 14.00 uur een Goudhaantje badderen en toen zag ik in 1x een vogeltje in mijn lens die ik niet verwacht had, een Barmsijs deze kwam korstondig met nog 2 soortgenoten badderen (helaas deed mn focus het even niet, waardoor ik net mooie beelden heb gemist). nadat deze na zo'n 30 seconden weg waren was het de beurt aan de Pimpelmezen (ik telde er zo'n 20 tot 25 ex), was een geweldig gezicht. uiteindelijk kwamen we toch nog op een zeer acceptabel aantal van 15 soorten : Koolmees, Pimpelmees(meer dan 20 ex), Matkop, Kuifmees, Zwate Mees, Vink, Goudhaan, Winterkoning Merel, GBS, Barmsijs (3 ex), Sperwer (juv), Grote Lijster , Roodborst en Boomklever.

Binnenkort zal ik wat foto's plaatsen.

Han en helpers bedankt!

Met vriendelijke groet Tom

Resultaten HBN-3 4 weken 1 uur geleden #4688

@ Tom .
Toch een mooie dag en leuke soorten gezien bij je hut bezoek .
Benieuwd naar je foto's , jammer dat de lens even niet meewerkte !!
M.v.G.

J. Deenik .

Resultaten HBN-3 3 weken 6 dagen geleden #4690

Hierbij enkele foto's van donderdag 19-12-2019

Ik wens iedereen een hele fijne kerst en een gelukkig, gezond en fotorijk 2019

Met vriendelijke groet Tom Kruissink

Resultaten HBN-3 3 weken 6 dagen geleden #4691

Tom,
Prachtig scherpte opnamen. Mijn favoriet is de dit jaar weinig waargenomen barmsijs.
En iedereen ook fijne en rustgevende kerstdagen gewenst.

Please publish modules in offcanvas position.