nlende
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Resultaten HBN-4

Resultaten HBN-4 2 maanden 2 weken geleden #4540

Afgelopen week zelf maar even in hut 4 gezeten. Persoonlijk vind ik de herfst en winter de mooiste tijd om hut 4 met een bezoek te vereren.
De activiteit neemt toe en regelmatig verschijnt de Mibo voor de hut. Mocht je hiervan nog niet warm worden dan zorgt de kachel voor behaaglijkheid.
De volgende vogels werden waargenomen: matkop, koolmees, pimpelmees, GBS, mibo, boomklever, boomkruiper, merel, gaai, eekhoorn, roodborst, heggemus, vink.
Jammer genoeg niet de koperwiek die zich daarvoor enkele dagen wel had laten zien.

M.v.g Robert Pluimers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Resultaten HBN-4 2 maanden 5 dagen geleden #4595

Wir waren am Sonntag, 10.11.2019 in HBN4. Das Wetter war sonnig, die Temperaturen knapp unter 10°C. Das Licht war um ca. 11:00 am besten und brachte die Herbstfarben besonders gut zur Geltung. Wir bekamen folgende Tiere zu sehen und vor die Linse:
(Rötel?)maus
Eichhörnchen
Rotkehlchen
Girlitz
Baumläufer
Kohlmeise
Blaumeise
Sumpfmeise
Schwarzdrossel
Kleiber
Heckenbraunelle
Buntspecht
Mittelspecht
Buchfink
Bijlagen:

Laast bewerkt: door Peter van Velzen. Reden: Foto ingevoegd

Resultaten HBN-4 1 maand 1 week geleden #4671

Maandag 9 december 2019. Mijn eerste keer in één van de hutten van Han Bouwmeester de HBN 4 op nog geen 3 kilometer van mijn eigen huis. Zelf dagelijks in de weer met fotojournalistiek, 360˚, Virtual Reality, foto- en video (drone) producties alles high tech.... wat is het dan heerlijk om weer even volledig met beide benen op de grond terug te gaan naar mijn roots : Natuurfotografie daar waar alles mee is begonnen voor mij (op mn 15e)
Maandag was volgens de voorspellingen een slechte dag qua weer, maar qua fotografie viel het mij ontzettend mee! In het eerste uur kwam er al van alles voorbij: o.a Eekhoorn, Roodborst , Boomklever, Koolmees, Pimpelmees, Glanskop, Vink, Gaai, Grote bonte specht, Middelste bonte specht, heggenmus en de muis. Alles geschoten met de snelle en volledig stille Sony A9 en Sony FE 200-600mm. Echt een volledige ZEN dag. Ga snel nog eens een bezoek brengen aan deze of een van de andere hutten. Bedankt Han!

Laast bewerkt: door Wouter Borre.

Resultaten HBN-4 1 maand 6 dagen geleden #4672

schitterde foto,s Wouter en de grote bonte specht is een topfoto geweldig mooi de beweging gevangen

gr, John

Laast bewerkt: door john breugelmans.

Resultaten HBN-4 1 maand 6 dagen geleden #4673

• Han
  • Han's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • HBN-Support
  • HBN-Support
Hele fraaie serie en startschot van huttenfotografie voor jou Wouter. Je had geen best weer en als je dit er dan uit weet te halen is dat ronduit knap. Je had de middelste bonte specht er ook nog bij dus top.
PS: was me er niet van bewust dat je zo dichtbij woont:-))

Resultaten HBN-4 6 dagen 16 uren geleden #4722

Zondag 5 januari heb ik een dag in de hut gezeten.
De weersverwachtingen waren beter dan de werkelijkheid.
Het was behoorlijk donker tot zeker halverwege de ochtend.
Ik zat om 9:00 uur in de hut. En toen moest de iso toch wel een stukje hoger dan ik gebruikelijk doe.
De Koolmezen en Pimpelmezen waren er al meteen.
Ook de Glanskoppen lieten zich vaak zien.
Sinds lange tijd ook weer een keer een Boomkruiper bij de hut.
Hij kwam ook mee eten van het vet wat ik voor de Middelste Bonte Specht had aangebracht.
Die kwam rond 10:00 uur. En later in de ochtend nog 2 keer. Erg gaaf om die weer te zien.

Verder heb ik gezien:

Boomklever
Merel
Grote Bonte Specht
Vink
Heggenmus
Winterkoning
Roodborst

Ook kwamen er meerdere eekhoorns. Erg leuk.

Laast bewerkt: door Geerie.

Please publish modules in offcanvas position.