nlende
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Resultaten HBN-4

Resultaten HBN-4 1 week 2 dagen geleden #4723

En nog een paar van de Middelse Bonte Specht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Resultaten HBN-4 1 week 2 dagen geleden #4724

Reactie op #4540:
Mooie foto’s Robert Pluimers! Vooral het bokeh effect op de tweede foto is erg mooi. Mag ik vragen wat voor soort lens/instelling je hierbij gebruikt hebt?
Gr. Nick

Laast bewerkt: door Nick Hogewoning. Reden: (dit is een reactie op een eerder bericht, maar wordt als nieuw bericht geplaatst...)

Resultaten HBN-4 1 week 19 uren geleden #4725

Dank je Nick.
Lens: sigma 150-600 sportversie. Instelling f6.3 / 1/200. Spotmeting en meestal iets onderbelicht, aanwezigheid van de zon helpt natuurlijk wel (spotlight foto's).
De beste tip die ik je kan geven (lijkt allemaal logisch, maar toch...), is neem tijd voor het juist plaatsen van boomstammetjes / plaats waar je het vogelvet smeert / plaats (lees luik) waar je de camera plaats t.o.v de achtergrond.
Ruim achter de vijver staan grote hulst struiken, ideaal voor het maken van 'net iets andere foto's'.
Voor het maken van spotlightfoto's zorg dat de achtergrond de dichte hulst is waar bijna geen licht doorheen schijnt (complete zwarte achtergronden zijn goed mogelijk).
De foto waar jij over spreekt heb ik bewust een berkenstam geplaatst (en vet gesmeerd) op een plek waar behoorlijk veel licht door het hulst te zien was. Op deze manier kun je de foto's toch een beetje sturen :-)
Hopelijk heb je iets aan deze info.
Gr Robert.

Resultaten HBN-4 1 week 14 uren geleden #4726

Inderdaad Robert, dat maakt hut 4 zo uniek.
Je vogel/eekhoorn met een volledig zwarte achtergrond, of juist met een prachtige “halo” rondom de kop of andere prachtige effecten.
En de mooie MBS is er ook weer elke dag zie ik.

Resultaten HBN-4 6 dagen 13 uren geleden #4727

• Han
  • Han's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • HBN-Support
  • HBN-Support
Prachtige resultaten weer mensen en veel dank voor het delen hier! Het is echt weer genieten van de middelste bonte specht hier!

Please publish modules in offcanvas position.