Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

HBN-6 resultaten 3 jaren 3 maanden geleden #963

Een prachtige serie , geweldig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

HBN-6 resultaten 3 jaren 3 maanden geleden #961

Jammer van de hoge waterstand maar toch wel enkele leuke foto's kunnen plaatsen van je bezoek aan deze aparte hut .
M.v.G.

J. Deenik .

Gebruikt Canon spullen , Camera 1DX m II en oa een EF 400 mm F 2.8 lens met TC 1.4 x

HBN-6 resultaten 3 jaren 3 maanden geleden #958

23 maart 2017 hebben we een bezoek gebracht aan hut 6.
Een erg mooie setting en locatie; echter de waterstand was erg hoog. We hebben zeer weinig vogels voor de hut gehad.

HBN-6 resultaten 3 jaren 3 maanden geleden #937

Mijn foto's dateren alweer van 15 februari. Ik was er gewoon nog niet aan toegekomen om de foto's netjes na te bewerken en om een account voor het forum aan te maken.

Het was een mooie, zonnige maar errug koude dag! Tot ver in de middag was de plas zo ver als ik kon kijken nog stijf bevroren.
Zowat de hele tijd dat ik in de hut gezeten heb, was er een jonge buizerd in de buurt. Daardoor heb ik niet veel soorten kunnen fotograferen. Ik heb wel meer soorten gezien, maar die bleven vér uit de buurt. Wel begrijpelijk natuurlijk .....

Paul Mennema

HBN-6 resultaten 3 jaren 3 maanden geleden #936

Afgelopen zondag heb ik een teleurstellende dag in hut 6 doorgebracht. Ik was er al vroeg en de dag begon grauw en grijs maar vanaf 10:30 brak het zonnetje prachtig door.
Maar licht of geen licht, er was de hele dag nauwelijks activiteit. Toegegeven meerkoet, waterhoen en wilde eend kwamen regelmatig langs maar daar bleef het bij. Voor de rest bleef het de hele dag vrijwel uitgestorven. In de verte waren wat futen aan het baltsen (dát zou ik graag voor de hut zien!) maar verder bleef het eigenlijk ook vrij rustig op de rest van het meer.
Met name de belangrijkste reden van mijn komst, de ijsvogel, liet zich totaal niet zien of zelfs horen. Men schijnt dit te wijten aan de waterstand maar ik ben hier nog nooit geweest en kon daarom niet vaststellen of deze abnormaal was. Echter ik twijfel zeer of dat iets met de afwezigheid van de ijsvogel te maken heeft, want ik zag visjes rondzwemmen en kan met toch moeilijk voorstellen dat de waterstand voor de vangst nou werkelijk zoveel uitmaakt.

Ondanks alles heb ik toch nog twee interessante waarnemingen gedaan, al heb ik deze helaas niet op de gevoelige plaat kunnen vastleggen.

Allereerst streken er in de verte enkele malen kleine groepjes ganzen neer, onder meer nijlganzen. Van één groepje viel mij op dat ze er anders uitzagen, met name dat hun koppen spierwit waren. Verder leken ze erg op nijlganzen maar meer roodbruin en hun uiterlijk en bewegingen deden meer denken aan bergeenden. In de vlucht zagen ze er ook uit als nijlganzen.
Ik heb natuurlijk in de fotogids gezocht en kwam uit op de Casarca, maar het lijkt erg onwaarschijnlijk dat die hier worden waargenomen. Heeft iemand enig idee? Het was zo ver weg dat ik geen behoorlijke foto kon nemen, maar achteraf was een onbehoorlijke foto toch wel heel interessant geweest :-)

Verder zag ik beweging in de takkenbos onder de vetkorf. Toen ik dat een tijdje in de gaten hield zag ik in de opening een groot rat-achtig dier op en neer klimmen, alsof hij voedsel aan het verzamelen of een nest aan het bouwen was. Ik heb hem twee keer heel duidelijk over zijn hele lengte voorbij zien komen maar alleen op de rug, en het deed denken aan een beverrat of muskusrat. Hij was echter wel droog en heel duidelijk zandkleurig. Op het forum zag ik dat daar (in de buurt?) een bunzing was gefotografeerd maar dit dier was echt heel licht zandkleurig van kleur en ook volkomen effen. Dat lijkt toch niet op de bunzing van de foto, hoewel ik op internet zie dat bunzings wel degelijk ook die kleur kunnen hebben. Dus toekomstige bezoekers hou het in de gaten!

Bijlagen:

HBN-6 resultaten 3 jaren 3 maanden geleden #928

Een mooie serie met een leuke verrassing er tussen .
M.v.G.

J. Deenik .

Gebruikt Canon spullen , Camera 1DX m II en oa een EF 400 mm F 2.8 lens met TC 1.4 x

Please publish modules in offcanvas position.