Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

HBN-1XL resultaten 2 jaren 11 maanden geleden #1517

Afgelopen zondag mochten wij, mijn vriendin Burnie en ik, ook genieten in de prachtige nieuwe hut. Wat een mooie locatie en wat is het allemaal super mooi aangelegd. We schrokken wel van het bericht over de water overlast, wat een strop als je zoveel bloed, zweet en tranen in een project hebt gestopt. Hierbij een aantal foto's uit een grote collectie. De IJsvogels vlogen ons om de oren, zo ook Koolmezen en Vinken, een iets minder prettige ontmoeting vonden we die van 2 grote bruine vechtende ratten, brrrrr.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door karinvogt. Reden: Foto's niet ingevoegd

HBN-1XL resultaten 2 jaren 11 maanden geleden #1463

Wat is hut 1XL een geweldige plek om je kaart vol te schieten. Ondanks slecht licht toch met een meer dan tevreden gevoel achter de camera gezeten. Mooi dat je rond deze hut zo een brede diversiteit aan vogels voor de lens krijgt. Ga zeer zeker snel weer een boeking plaatsen.

HBN-1XL resultaten 2 jaren 11 maanden geleden #1436

Top Peter en anderen voor de reacties en aangeboden hulp! Het zal vroeg of laat van pas komen.
We hebben inmiddels wat maatregelen uitgedacht waaronder inderdaad een gracht rondom de hut waardoor het water afgevoerd kan worden. Deels was zo'n systeem er al wel maar het was duidelijk niet tegen deze overmacht opgewassen.

HBN-1XL resultaten 2 jaren 11 maanden geleden #1423

@Han,

Schokkend Han.
Gelukkig dat de hut weer functioneert, ook al is dat ongetwijfeld met veel werk gepaard gegaan.
En dan te bedenken dat op 11 juli in Wierden waar ik woon, en hemelsbreed nog geen 20 km naar het noordwesten, geen spat is gevallen. Zie ook de regenkaart:

archief.neerslagkaart.nl/?k=neerslag&d=20170711&dm=dag

Op 12 juli was de situatie in elk geval in Wierden wel anders. Toen kregen we in een paar uur meer dan 30 mm regen.

Helaas moeten we vrezen dat dit soort omstandigheden een meer en meer "normaal" verschijnsel worden, gegeven de klimatologische veranderingen.
Dat dringt de vraag op of er preventief iets te doen is aan Deen aterafvoer rond de hut?

Mocht je hulp nodig hebben aarzel niet me te vragen.

Peter

HBN-1XL resultaten 2 jaren 11 maanden geleden #1422

Joh wat een tegenslag.
Fijn dat er zoveel mensen geholpen hebben om het weer aardig in orde te krijgen.
Wij gaan morgen heen, ik had mij zo verheugd op de bioscoopstoelen :)
Hoop wel dat de ijsvogels er nog zijn. Want die loop ik altijd mis.

HBN-1XL resultaten 2 jaren 11 maanden geleden #1421

Zo dan wat een ravage .........maar blij dat hij weer gebruikt kan worden.

Please publish modules in offcanvas position.