nlende
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Resultaten HBN-8

Resultaten HBN-8 1 maand 3 weken geleden #4645

Dank je Han.

Het zijn met name de mooi gekleurde achtergronden die in deze tijd van het jaar de foto's (in ieder geval voor mij) zo interessant maken.

En ja... voor herhaling vatbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Resultaten HBN-8 1 maand 1 week geleden #4664

Dinsdag 3 december jl. een dag in HBN-8 doorgebracht. Het was een rustige ochtend, in de loop van de middag plukte een sperwer een matkopje voor de hut uit de lucht en peuzelde die op zittend op een stronkje voor de hut. Hij zat ruim drie kwartier op de stronk. Na het oppeuzelen: uitbuiken en het verenpak weer in orde brengen.

Laast bewerkt: door Bert Broens.

Resultaten HBN-8 1 maand 1 week geleden #4665

@ Bert .
Een mooie waarneming die je niet vaak zie bij de hutten .
meestal gaan ze de vangst verder op verorberen en komen ze soms erna terug voor wat drinken / badderen .
Mooie serie foto's heb je ervan kunnen maken .
M.v.G.

J. Deenik .

Resultaten HBN-8 1 maand 1 week geleden #4669

Prachtige serie Bert.

Resultaten HBN-8 3 weken 1 dag geleden #4703

Vandaag met Yvonne Tuk in HBN8 gezeten. Deze hut had ik al maanden geleden geboekt, in de hoop op winterse taferelen. Dat bleek vandaag nog gedeeltelijk te kloppen ook. Geen sneeuw, maar wel een stevige laag ijs op de vijver en rijp op het mos.
Gevolg was dat we vooral hongerige vogels hebben gezien. In de ochtend werd er druk gegeten, in de middag was er vrij weinig activiteit. De twee vogels die wel voor water kwamen waren de vrouwtjes goudvink en sijs. De goudvink probeerde nog actief water te vinden, de sijs liet het alleen bij een observerende blik op het ijs en liet het er verder bij zitten.
We hebben de volgende soorten gezien: koolmees, pimpelmees, matkop, vink, goudvink, sijs, gbs, roodborst, merel, boomklever en eekhoorn.

Resultaten HBN-8 3 weken 10 uren geleden #4704

Hut 8 was de allereerste vogelhut voor mij en het is tevens de laatste van dit jaar.
Gezellig met Cees in de kou, want koud was het, zitten staren naar een bevroren watertafel.
In het begin was het druk met de 'gewone' soorten. Wij hoopten op de wintergasten maar helaas was er voor hen niets te drinken.
Pogingen om een gaatje te maken in de dikke ijslaag lukten niet echt; al helemaal niet omdat we geen heet water bij ons hadden - nooit bedacht dat het ijs zo dik zo zijn.

Mevrouw goudvink deed nog een poging wat van het water uit het ieniemienie- gaatje te krijgen maar de sijs had het snel bekeken en haalde het vocht uit de boompjes die wat begonnen te ontdooien.
Een buizerd in de boom verderop werd bruut weggejaagd door een stel kraaien; de zwerm kramsvogels op het weiland bleef op het weiland; alleen de eekhoorn zat op z'n dooie akkertje de zonnebloempitjes weg te knagen om zich vervolgens terug te trekken in de boom om eens lekker uit te buiken.
Rond 13:00u 's middags was er niets meer te zien behalve het glimmende oppervlak van het ijs op het water .... en daar betaal je dan ook nog voor :-D
Al met al toch een geslaagde dag (ochtend). Het blijft een mooie hut op een bijzondere plek!
De soorten die we gezien hebben, heeft Cees al uitgebreid beschreven. Hieronder nog een kleine bijdrage van mij.

.

Please publish modules in offcanvas position.